Accor och Amadeus fördjupar samarbetet
Accor skalar upp användningen av Amadeus försäljnings- och eventplattform Delphi i ett nytt steg mot att effektivisera verksamheten i sina premium- och lyxhotell. Plattformen, som redan används inom delar av koncernen, kommer nu att rullas ut brett – med start i varumärken som Pullman, Mövenpick och Swissôtel.
Delphi är en molnbaserad lösning som riktar sig till hotellens försäljnings- och eventteam och erbjuder verktyg för att hantera allt från kundrelationer och offertförfrågningar till logistik kring stora möten och evenemang. Enligt Amadeus gör lösningen det möjligt att automatisera rutinuppgifter, korta svarstider och samtidigt leverera mer skräddarsydd service – något som förväntas öka både effektiviteten och kundnöjdheten.
-Vi är mycket glada över att kunna utöka vårt långsiktiga strategiska partnerskap med Accor, säger Peter Waters, EVP för Hotel IT Solutions på Amadeus. Det här är ännu ett exempel på hur vi levererar innovativ teknik som stödjer lönsam tillväxt och operationell excellens.
Delphis användargränssnitt ger hotellpersonalen snabb åtkomst till aktuella priser och tillgänglighet, vilket möjliggör snabbare och mer träffsäkra offerter till kunder. Plattformens funktioner för realtidsspårning av allt från menyval till möblering bidrar också till bättre överblick och mer exakt leverans av kundens önskemål.
Satsningen omfattar även en särskilt anpassad version av Delphi för Accors lyxsegment samt för hotell med stora konferensytor och klustermodeller. Målet är att stärka erbjudandet inom affärsresor och evenemangssegmentet – två områden som spelar en central roll i återhämtningen efter pandemin.